<< Vissza a hírekhez


Kezdőlap >> Hírek >> Ebösszeírás - 2024

Ebösszeírás - 2024

2024-10-07 11:50:01

Ebösszeírás - 2024

TÁJÉKOZTATÓ EBÖSSZEÍRÁSRÓL

 

Tisztelt Ebtulajdonos! Tisztelt Ebtartó!

 

Derecske Város Önkormányzata az Állatvédelmi törvény rendelkezéseinek megfelelően 2024. OKTÓBER 14. – NOVEMBER 15. között

Derecske város közigazgatási területén

 

KÖTELEZŐ EBÖSSZEÍRÁST

 

végez.

 

Az ebösszeírás – első körben, 2024. október 14. és november 15. közöttönkéntes bevallás módszerével történik, melyhez az ebtulajdonosnak és ebtartónak ebenként külön formanyomtatványt, azaz Ebösszeíró adatlapot kell kitölteni.

 

A kitöltéshez a kisállat egészségügyi könyvben – más néven az eb oltási könyvében – vagy a kisállatútlevélben szereplő adatok nyújtanak segítséget.

 

A bejelentési kötelezettség akkor is fennáll, ha az eb nem rendelkezik sem oltási könyvvel vagy kisállatútlevéllel, sem bőr alá ültetett elektronikus azonosítóval (transzponder vagy chip). Azokat az ebeket is regisztrálni kell, amelyek korábbi összeírások során már összeírásra kerültek, valamint, amelyek azóta születtek, illetve amelyek bejelentését korábban bármely okból elmulasztották.

 

Aki a kötelezően előírt adatszolgáltatást nem, vagy nem a jogszabályban előírtaknak megfelelően teljesíti, állatvédelmi bírsággal sújtható, melynek mértéke 150.000.-Ft.

 

Az ebösszeírás adatai alapján Derecske Város Önkormányzata nem tervezi ebrendészeti hozzájárulás (ebadó) bevezetését.

 

Az adatlap

 

  • beszerezhető a Derecskei Közös Önkormányzati Hivatal (4130 Derecske, Köztársaság út 87.) „A” épület előtérben,
  • letölthető Derecske Város Önkormányzata honlapjáról a https://derecske.hu/ebosszeiras-2024 linkre kattintva, továbbá
  • megtalálható azokon a helyszíneken, ahol az Ebösszeíró adatlap kitöltéséhez nyújt segítséget az önkormányzat.

 

A kitöltéshez az alábbi helyszíneken kérhet segítséget:

 

  • a Derecskei Közös Önkormányzati Hivatal (4130 Derecske, Köztársaság út 87.) „B” és „C” épületében, hétköznap, ügyfélfogadási időben; hétfő, kedd, csütörtök: 8.00 – 12.00 és 13.00 – 16.00, péntek: 8.00 – 12.00 óra között;
  • a Tücsök Közösségi Házban (4130 Derecske, Damjanich utca 5/A.) október 15-én, 22-én, 29-én, november 5-én és 12-én, keddi napokon: 8.00 – 12.00 és 13.00 – 16.00 óra között;
  • a Derecskei Szociális, Család- és Gyermekjóléti Központ 4130 Derecske, Köztársaság út 86. szám alatti épületében, hétköznap, ügyfélfogadási időben; hétfő, kedd, csütörtök: 8.00 – 12.00 és 13.00 – 16.00, péntek: 8.00 – 12.00 óra között;
  • a Derecskei Szociális, Család- és Gyermekjóléti Központ 4130 Derecske, Bocskai utca 6. szám alatti Gondozási Központjában, hétköznap, ügyfélfogadási időben; hétfő, kedd, csütörtök: 8.00 – 12.00 és 13.00 – 16.00, péntek: 8.00 – 12.00 óra között.
     

A kitöltött és aláírt Ebösszeíró adatlap benyújtható:

  • postai úton a Derecskei Közös Önkormányzati Hivatal 4130 Derecske, Köztársaság út 87. szám alatti címére történő megküldéssel,
  • személyesen a Derecskei Közös Önkormányzati Hivatal „A” épület főbejáratánál elhelyezett gyűjtőládába elhelyezéssel,
  • a kitöltött, aláírt, majd beszkennelt vagy megfelelően lefotózott ebösszeírólap ebosszeiras@derecske.hu e-mail címre történő megküldésével,
  • továbbá elektronikus úton:

- az Önkormányzati Hivatali Portál felületen (https://ohp-20.asp.lgov.hu) ügyfélkapus azonosítást követően az Önkormányzat keresőben Derecske Város Önkormányzata kiválasztása után /Ügyindítás, űrlapok/ Ügyindítás / Űrlap keresőben az „Ebösszeíró adatlap” kiválasztása, majd online kitöltés útján, valamint

- az E-papír szolgáltatás segítségével (https://epapir.gov.hu/), ügyfélkapus azonosítás után témacsoportnál és ügytípusnál az „egyéb” kiválasztásával, majd a címzettnél Derecske Város Önkormányzatának kiválasztásával. A levél tárgyához be kell írni, hogy „ebösszeírás”, a levél szövegének kitöltése után a teljesen kitöltött kérdőívet pdf formátumban kell felcsatolni.

 

Az Ebösszeíró adatlapok leadásának határideje:

2024. november 15.

 

Az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését és a benyújtott adatlapok valóságtartalmát az önkormányzat a későbbiekben ellenőrizni fogja.

 

Az eb tulajdonosa és tartója az ebösszeírást követően is köteles az adatokban bekövetkező változásokat, továbbá a szaporulatot, elhullást írásban bejelenteni az önkormányzathoz, annak érdekében, hogy az ebekről vezetett nyilvántartás aktuális legyen.

 

Tájékoztatom továbbá az ebtulajdonost és ebtartót, hogy Derecske Város Önkormányzata a Bodolai Ferenc Add a Mancsod Alapítvány közreműködésévelerre irányuló igény jelzését követően átvállalja a jelenlegi ebösszeírás alkalmával bejelentett, de oltási könyvvel, illetve bőr alá ültetett elektronikus azonosítóval nem rendelkező eb chipelésének és veszettség elleni oltásának költségeit.

Ezzel kapcsolatos további tájékoztatás kérhető, illetve erre irányuló igény jelezhető a Derecskei Közös Önkormányzati Hivatal „C” épületében az Üzemeltetési és Ellátási Csoport munkatársainál.

 

Együttműködését köszönöm!

 

Derecske, 2024. október 4.            


T i s z t e l e t t e l :

Rácz Anikó 
polgármester

 

Letölthető adatlap

 








Megosztás közösségi oldalakon
Derecske applikáció
kiadványok kép
kiadványok kép