II.3.3.11. Adófizetés

Ügytípus megnevezése

Adófizetés – általános eljárás – ügyleírás

Ügyleírás

Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény alapján az adót az adózó önadózással vagy az adóhatóság kivetéssel állapítja meg. Önadózás esetén az adót az adózó köteles megállapítani, bevallani és megfizetni, míg kivetéses adómegállapítás esetén az adóhatóság az adót az adózó bejelentése, bevallása alapján kivetés útján határozattal állapítja meg.

Az adót a jogszabályban meghatározott időpontban, az adóhatóság által megállapított adót a határozat
véglegessé válásától számított tizenöt napon belül kell megfizetni.

A fizetési kötelezettséget forintban kell teljesíteni.

Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet alapján a pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi számlájáról történő átutalással köteles teljesíteni.

A fentiekhez kapcsolódóan az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján elektronikus ügyintézésre kötelezett adózók esetében elektronikus úton kézbesített határozatok, végzésekhez  nem küldünk csekket. Fizetési kötelezettségüket átutalással kötelesek teljesíteni a határozatban/végzésben található számlaszámra és a megadott fizetési határidőre tekintettel.

pénzforgalmi számlanyitásra nem kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi fizetési számlájáról történő átutalással vagy készpénz-átutalási megbízással köteles teljesíteni.
Az adó megfizetésének időpontja átutalással történő fizetés esetén az a nap, amikor az adóval az adózó belföldi pénzforgalmi vagy fizetési számláját az azt vezető pénzforgalmi szolgáltató megterhelte, készpénz-átutalási megbízással történő fizetés esetén az a nap, amikor az adót postára adták.

Az adózók az önkormányzatunk felé teljesítendő adókat az EFER rendszeren keresztül online bankkártyás (VPOS) fizetéssel is lehet teljesíteni. Elérhetősége: (E-önkormányzati Portál: https://ohp-20.asp.lgov.hu/kereses Derecske Város Önkormányzatát kiválasztását követően az Adók, Díjak, Illetékek befizetés menüpontot kiválasztva – Ügyfélkapun történtő bejelentkezést követően a felület elérhetővé válik.)

Jogszabályi háttér

Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény,
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény,
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény,
Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet.

Adófizetés módjai – önkormányzatunk esetében:

  1. Banki átutalás
  2. Készpénzátutalási megbízás (csekk)
  3. Internetes (online) bankkártyás fizetés (EFER)
     

Eljárás díja

Az adózónak az önkormányzati adóhatóság felé nem kell díjat fizetnie. Az online-terminálon történő bankkártyás fizetés esetén az önkormányzati adóhatóság viseli a költségeket.

Adófizetéssel kapcsolatos tájékoztató kézbesítése

Derecske Város Önkormányzati Adóhatósága évente két alkalommal – március 15., illetve szeptember 15-e előtt - küld adózóinak „Folyószámla-Egyenlegértesítő" levelet, amiben tájékoztatja az adózókat adóelőírásaikról, befizetéseikről és adóegyenlegeiről.

 Ügyfélkapus regisztrációval rendelkező adózóknak lehetősége van az elektronikus rendszeren keresztül
(E-önkormányzati Portál: https://ohp-20.asp.lgov.hu/kereses) megtekinteni az önkormányzati adóhatóság nyilvántartásában lévő, adózással kapcsolatos fontosabb adatait (adatbejelentéseit, bevallásait, adótárgyait, befizetéseit, folyószámlája aktuális állapotát).

Az elektronikus rendszerünk – karbantartási időszakot kivéve - a nap 24 órájában elérhető.

Ügyintézést végző szervezeti egység

Derecskei Közös Önkormányzati Hivatal

Pénzügyi és Adóügyi Osztálya

4130 Derecske, Köztársaság út 87.

Ügyfélfogadás helye: 4130 Derecske, Köztársaság út 87. A. épület 9. iroda

Elérhetőségek:

Telefon: + 36 (54) 410-078 (központi)

              +36 (54) 548-086 (közvetlen)

Fax:       +36 (54) 548-089

E-mail cím: titkarsag@derecske.hu

Központi Rendszerben lévő Hivatali Kapu elérhetősége:

HIVATAL TELJES NEVE: Derecskei Közös Önkormányzati Hivatal

HIVATAL RÖVID NEVE:   DERECSKE

Hivatali Kapu KRID azonosító: 503002951

Központi Rendszerben lévő Hivatali Kapu elérhetősége:

i-FORM típusú nyomtatványok beküldése esetében

HIVATAL TELJES NEVE: DERECSKE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

HIVATAL RÖVID NEVE: DERONK

Hivatali Kapu KRID azonosító: 140919957

e-Papír benyújtás: Címzett DERECSKE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA, Témacsoport: Önkormányzati igazgatás, Ügytípus: Adóügyek

https://epapir.gov.hu/

Ügyfélfogadási idő: 

Hétfő:         8.00-12.00;  13.00-16.00

Kedd:         8.00-12.00;  13.00-16.00

Szerda:      Ügyfélfogadás nincs

Csütörtök:  8.00-12.00; 13.00-16.00

Péntek:      8.00-12.00

Megosztás közösségi oldalakon
Derecske applikáció
kiadványok kép
kiadványok kép